Personal Trainer

Personal Training omvat praktische begeleiding tijdens de training net zoals een planning voor de korte en lange termijn. Het heeft immers geen zin te trainen zonder realistische doelen en een op uzelf toegepaste training. Een Personal Trainer weet precies waar de accenten komen te liggen, welke trainingsschema’s u dient te hanteren en welke trainingsfrequentie voor u optimaal is. Een Personal Trainer motiveert en zorgt ervoor dat u uw doelen op een efficiënte, verantwoorde en gezonde manier zult halen.

Ik geef mensen een persoonlijk advies en training om hun doelen binnen of buiten de sportschool te kunnen bereiken. Personen die moeite hebben om zich te motiveren of om vol te houden hebben vaak baat bij een (tijdelijke) samenwerking met een persoonlijke trainer.

Voorbeelden van doelen

  • Een verbetering van de algehele lichamelijke conditie
  • Versterken van “zwakke plekken” zoals onderrug, buik, nek, schouders enz.
  • Optimaliseren van de bloedsuikerwaarde en de cholesterolwaarde en/of het verhogen van de stofwisseling
  • Een goed uithoudingsvermogen voor een sterker hart en optimale vetverbranding
  • Een steviger lichaam voor een strakkere lijn zonder rolletjes
  • Preventie van gewrichts- of spierklachten
  • Herstellen van een blessure, hervatten van een actief leefpatroon
  • Zichtbaar meer spiermassa voor atletische vormgeving van uw lichaam

Gewichtsconsulente

Als gediplomeerd gewichtsconsulente en personal trainer kan ik met u op beide fronten aan de slag en zodoende helpen om een optimaal resultaat bereiken. En, geen zorg, beweging betekent echt niet direct een abonnement op de sportschool. Er zijn vele vormen van beweging mogelijk thuis en buiten in de vrije natuur (denk aan de Duinen nabij de Bollenstreek) die net zo goed zijn als training in de sportschool. Een sportschool biedt gewoon meer gespecialiseerde (indoor) faciliteiten voor mensen die in gezelschap van “lotgenoten” willen afvallen of meer spieren willen opbouwen voor een strakker of beter gevormd lichaam. In de wat duurdere sportcentra zullen fitness trainers de sporters begeleiden en van basis advies voorzien. Intensieve persoonlijke begeleiding is echter vaak vanwege het grote aantal klanten niet mogelijk of moet als extra service ook extra worden betaald.

Een gewichtsconsulente kan voor u een schema op maat maken dat bij uw dagelijks leven past.

Zij zal daarbij rekening houden met uw individuele situatie en voorkeuren en voldoende variatiemogelijkheden aanbieden.

Dus geen vermageringsdiëten, geen toverpoeders, maar langdurig succes door individueel afgestemde gezonde voeding.

Meer eten en toch afvallen?

Maar wat moet ik dan eten zult u zich afvragen? Dat is uiteraard helemaal afhankelijk van uw persoonlijke situatie, uw huidige voedings- en bewegingspatroon en de eventuele doelen die u zichzelf stelt. het kan best zo zijn dat u met meer voeding, anders van samenstelling en anders verdeeld over de dag, kunt afvallen. Er zijn geen twee mensen hetzelfde en daarom kan ik als gewichtsconsulente samen met u het huidige voedingspatroon in kaart brengen en alternatieven aandragen voor een gezonde leefwijze en veel meer lekkere afwisseling in uw maaltijden.

Burn-out

Vier jaar geleden werd ik zelf getroffen door een burn-out. Vanaf dat moment ben ik mij daarin gaan verdiepen. Ik kon mij er niet bij neerleggen dat ik een burn-out had gekregen. Iemand die bijna altijd de hele wereld aan kon. Ik heb veel informatie gelezen en kwam in die periode in contact met Ralf Moorman. Ik heb bij hem de opleiding Hormoonfactortraining gevolgd en dat gaf mij de doorslag om mensen getroffen door een burn-out, voor te lichten om hieruit te komen. Niet met antidepressiva en thuiszitten op de bank, maar met gezonde voeding en een tijdelijk aangepaste levensstijl.

Hoe verloopt de training?

Het begint bij een persoonlijk gesprek bij jou thuis. Na een uitgebreide anamnese, gaan we aan de slag. Ik stel een aangepast voedingsplan voor je samen en we gaan samen naar buiten om te bewegen. Op een niveau dat bij jou past. Gedurende 6 weken houden wij contact en zien wij elkaar 2 maal per week. Zo krijg je stapsgewijs de training onder de knie. Een belangrijk punt van deze training is het begrijpen van het proces, waardoor je enthousiast wordt en je de energie als het ware weer in je lijf voelt stromen.

Sportvasten

Om op korte termijn deze doelen met succesvolle resultaten te behalen, is door medisch bioloog Remco Verkaik het 10-daagse sportvasten programma ontwikkeld. Sportvasten is een wetenschappelijk bewezen combinatie van sporten, sap vasten en het gebruik van voedingssupplementen. Door deze combinatie worden de spieren en lever getraind in het verbranden van vet in plaats van suiker. Het lichaam maakt hiermee een metabolische switch en profiteert van de voordelen van vetverbranding: gewichtsverlies, meer energie en een compleet fitter gevoel.

Snel resultaat

Het sportvasten effect is direct zichtbaar. Met sportvasten verliezen vrouwen gemiddeld 2 tot 4 kilo lichaamsgewicht en slanken in de buikomtrek 3 tot 5 centimeter af. Bij mannen is het gewichtsverlies gemiddeld 4 tot 6 kilo en verliezen 4 tot 7 centimeter aan buikomtrek. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het verloren gewicht na sportvasten volledig uit vet bestaat.

Sportvasters hebben aangegeven dat naast het gewichtsverlies, ze zich door het sportvasten energieker en fitter voelen en er significante verbetering optrad in de sportprestaties. Daarnaast bouwen zij in het na-traject extra spiermassa op en is hun cholesterolgehalte verlaagd.